راهنمای نصب مخازن آب رادمان پلاست + تصاویر

ما در این راهنمای نصب مخزن آب همه موارد لازم را به صورت تصویری و توضیح متنی برای شما قرار داده‌ایم. برای نصب صحیح مخزن آب پلی اتیلنی در محل مورد نظر خود، لازم است که این مراحل را با دقت دنبال کنید و چنانچه طی فرایند نصب و همینطور در رابطه با خرید نیاز به مشاوره تخصصی داشتید، تاسیات سناتور آماده پاسخگویی به شما عزیزان خواهد بود. 
نصب مخزن آب به صورت اصولی در نهای ت در 6 گام انجام میشود که از گام اول شروع به توضیح دادن آن میکنیم.

گام اول

 

محل قرار گیری منبع آب

 

بعد از انتخاب منبع آب پلی اتیلن مناسب خود، اولین مرحله، آماده سازی محل قرارگیری آن است. از آنجایی که قرار دادن مخزن روی پایه یا سطح نامناسب می‌تواند به مرور زمان مخزن شما را خراب کند، مهم است که این مرحله را به درستی انجام دهید. همانطور که در عکس پیداست، هنگام نصب مخزن آب، سطح زیرین می‌بایست کاملاً صاف و تراز بوده و قسمت تحتاتی مخازن پوشش یکنواختی داشته باشد.

گام دوم

 

تراز کردن استاندارد زیرین مخزن

 

توجه داشته باشید که تمامی ‌محصولات تاسیسات سناتور گارانتی پس از فروش دارند. اما اگر مخزن شما در اثر نصب اشتباه یا قرارگیری آن برروی پایه‌های نامناسب، دچار صدمه شود، مشمول گارانتی نخواهد بود. به همین خاطر لازم است که راهنمایی‌های صحیح نصب مخزن آب را جدی بگیرید. در هنگام نصب، از افزایش ارتفاع یا تراز کردن مخازن با تکه‌های سنگ و مصالح جداً خودداری نمایید.

 

 

گام سوم

 

دور نگهداشتن از آتش

 

یکی دیگر از مواردی که ممکن است در شرایط استفاده از گارانتی پس از فروش مورد توجه قرار گیرد، وضعیت نگهداری مخازن پلی اتیلن است. در هنگام نصب مخزن آب دقت کنید که در اطراف و نزدیکی آن، شعله آتش یا جریان الکتریسیته وجود نداشته باشد. چرا که این دو می‌توانند بر روی طول عمر محصول تاثیر گذاشته و عملکرد آن را با مشکل رو به رو کنند. پس بهتر است فضایی جداگانه و امن برای نصب مخزن آب پلی اتیلن خود در نظر بگیرید.

گام چهارم

 

عدم قراردان وزنه بر روی مخزن

 

اگر مراحل نصب مخزن آب را به درستی دنبال کنید، نیازی به قرار دادن هیچ وزنه یا سنگی روی تانکر نخواهید داشت. در بعضی مواقع دیده می‌شود که به خاطر زیرسازی نامناسب، افراد اقدام به قرار دادن وزنه‌ای سنگین برای جلوگیری از لق زدن منبع، می‌کنند. اما توصیه می‌شود از ایستادن و قرار دادن اجسام روی مخازن جداً خودداری فرمایید.

گام پنجم

 

نحوه نصب اتصال ورودی و خروجی

 

یکی دیگر از گام‌های مهم در نصب مخزن آب، چگونگی نصب اتصالات ورودی و خروجی است. برای تخلیه و پر کردن راحت‌تر منابع، پیشنهاد می‌کنیم که اتصال ورودی را در یک سمت مخزن و اتصال خروجی را در سمت مقابل قرار دهید. همچنین اتصال خروجی مخزن در پایین نصب می‌شود تا تخلیه مایعات داخل آن، ساده‌تر صورت گیرد. تعبیه تکیه‌گاهی برای شیرفلکه خروجی بعد از پر شدن منبع نیز الزامی است.

 

A title

Image Box text

گام ششم

استفاده از مخازن دفنی

قبل از تصمیم گیری برای خرید، باید بدانید که نصب مخزن آب پلی اتیلن به صورت دفنی ممکن است. اما شرایطی دارد که در صورت رعایت نکردن آن ممکن است جنس خریداری شده شامل گارانتی نشود یا طول عمر کوتاه‌تری داشته باشد. در صورت دفن کردن مخزن در زمین، باید توجه کنید که مخزن و دیوار محل، حداقل 20 سانتی متر از هم فاصله داشته باشند. همچنین سطحی که برای قرارگیری مخزن انتخاب کرده‌اید، تا حد امکان بهتر است صاف و هموار بوده و قلوه سنگ یا مانعی نداشته باشد.

 
Rate this page